среда, 16 января 2019 г.

. Методи і прийоми керівництва трудовою діяльністю дошкільників та взаємодія з батьками дітей.


     Трудове виховання є обов'язковим компонентом розвитку базових і творчих здібностей дітей, одним з найважливіших засобів формування культури міжособистісних відносин. Завдання трудового виховання ускладнюються поступово, з урахуванням вікових можливостей і статевих особливостей дітей, їх інтересу до праці дорослих, бажання трудитися, рівня сформованості навичок елементарної трудової діяльності тощо.
      педагоги нашого дитячого садка, організовуючи трудову діяльність дітей, повсякчас:
наголошували на суспільній значимості праці;
стежали за тим, щоб усі види праці та їх зміст відповідали віковим можливостям дітей; суворо дотримувалися вимог безпеки, норм навантаження, не допускаючи перевантаження і перевтоми дітей;
розширювали самостійність дітей; створювали сприятливу психологічну атмосферу;
формували  у дітей доброзичливе ставлення до всіх учасників трудової діяльності, прагнення допомогти одне одному;
спрямовували увагу і зусилля дітей на якісне виконання трудових дій.
     Найбільш ефективними у  роботі з трудового виховання дошкільників були такі методи, як пояснення і показ. З успіхом використовували  й ігрові ситуації, ігрові прийоми, заохочення, поетичні тексти, пісні, примовки тощо.
     Необхідною умовою зростання ефективності трудового виховання дітей є систематичне підвищення фахової кваліфікації педагогів. З цією метою у дитячому садку проводилися  різні форми методичної роботи з педагогічним колективом, зокрема було проведено:
ділову гру «Основні складові трудової діяльності дошкільників»;
консультацію «Особливості керівництва трудовою діяльністю дітей молодшого і старшого дошкільного віку»;
огляди-конкурси куточків природи, міні-городів, центрів самостійної діяльності.
Систематичний контроль за створенням оптимальних умов для трудового виховання, зокрема оперативний, тематичний і підсумковий, сприяє досягненню високих результатів в організації цієї діяльності.
      Особливу увагу у питаннях трудового виховання дітей наші педагоги приділяють взаємодії з родинами. Вихователі активно обмінюються з батьками досвідом використання педагогічних підходів до окремих дітей, дають рекомендації, поради щодо створення умов для трудової діяльності дітей удома, розповідають про успіхи дітей у дошкільному закладі. Довірливе спілкування педагогів з батьками під час батьківських зборів, проведення тематичних консультації, бесід створюють умови для вироблення єдиних підходів з питань трудового виховання у дошкільному закладі й удома. Збагатити педагогічні знання батьків та отримати зворотну інформацію допомагають інформаційні стенди, папки-пересувки, анкетування тощо. Батьки беруть активну участь у заходах з благоустрою дошкільного закладу, своїм прикладом демонструючи ставлення до праці та наголошуючи на її суспільній значимості. Діти з особливим задоволенням долучаються до спільної з батьками праці.
     Організовуючи трудову діяльність, наші вихователі прагнуть забезпечити всебічний розвиток дітей, допомагають їм упевнитися у своїх силах, формують життєво необхідні вміння та навички, виховують відповідальність і самостійність. Посильна праця активізує фізичні сили і розумову діяльність дітей, приносить їм радість, дає змогу відчувати себе значущими і компетентними.
    Тому ми розробили порадник для батьків щодо трудового виховання дітей
-          залучати дитину до трудових справ сім'ї якомога раніше;
-          за дитиною старшого дошкільного віку закріпити постійні обов'язки, за виконання яких вона має бути відповідальною;
-          не допускати відхилень від встановлених дорослим вимог, щоб не давати дитині приводу до ухиляння від своїх обов'язків;
-          не карати дитину працею: праця має приносити радість та задоволення; учити дитину працювати, прищеплюючи їй елементарні навички культури трудової діяльності — раціональні прийоми праці, правильне використання знарядь праці, планування та завершення трудового процесу;
-          не давати дитині непосильних доручень, але доручати роботу з достатнім навантаженням;
-          не підганяти дитину, чекати, поки вона закінчить роботу сама; завжди дякувати дитині за допомогу чи старанно виконане доручення; не забувати хвалити дитину за ту роботу, яка вимагала від неї особливих зусиль.

Комментариев нет:

Отправить комментарий