Трудове виховання є обов'язковим компонентом розвитку базових і творчих
здібностей дітей, одним з найважливіших засобів формування культури
міжособистісних відносин. Завдання трудового виховання ускладнюються поступово,
з урахуванням вікових можливостей і статевих особливостей дітей, їх інтересу до
праці дорослих, бажання трудитися, рівня сформованості навичок елементарної
трудової діяльності тощо.
педагоги
нашого дитячого садка, організовуючи трудову діяльність дітей, повсякчас:
• наголошували
на суспільній значимості праці;
• стежали
за тим, щоб усі види праці та їх зміст відповідали віковим можливостям дітей;
суворо дотримувалися вимог безпеки, норм навантаження, не допускаючи
перевантаження і перевтоми дітей;
• розширювали
самостійність дітей; створювали сприятливу психологічну атмосферу;
• формували у дітей доброзичливе ставлення до всіх
учасників трудової діяльності, прагнення допомогти одне одному;
• спрямовували
увагу і зусилля дітей на якісне виконання трудових дій.
Найбільш
ефективними у роботі з трудового
виховання дошкільників були такі методи, як пояснення і показ. З успіхом
використовували й ігрові ситуації,
ігрові прийоми, заохочення, поетичні тексти, пісні, примовки тощо.
Необхідною
умовою зростання ефективності трудового виховання дітей є систематичне
підвищення фахової кваліфікації педагогів. З цією метою у дитячому садку
проводилися різні форми методичної
роботи з педагогічним колективом, зокрема було проведено:
• ділову
гру «Основні
складові трудової діяльності дошкільників»;
• консультацію
«Особливості
керівництва трудовою діяльністю дітей молодшого і старшого дошкільного віку»;
• огляди-конкурси
куточків природи, міні-городів, центрів самостійної діяльності.
Систематичний контроль за
створенням оптимальних умов для трудового виховання, зокрема оперативний,
тематичний і підсумковий, сприяє досягненню високих результатів в організації
цієї діяльності.
Особливу
увагу у питаннях трудового виховання дітей наші педагоги приділяють взаємодії з
родинами. Вихователі активно обмінюються з батьками досвідом використання
педагогічних підходів до окремих дітей, дають рекомендації, поради щодо
створення умов для трудової діяльності дітей удома, розповідають про успіхи
дітей у дошкільному закладі. Довірливе спілкування педагогів з батьками під час
батьківських зборів, проведення тематичних консультації, бесід створюють умови
для вироблення єдиних підходів з питань трудового виховання у дошкільному закладі
й удома. Збагатити педагогічні знання батьків та отримати зворотну інформацію
допомагають інформаційні стенди, папки-пересувки, анкетування тощо. Батьки
беруть активну участь у заходах з благоустрою дошкільного закладу, своїм
прикладом демонструючи ставлення до праці та наголошуючи на її суспільній
значимості. Діти з особливим задоволенням долучаються до спільної з батьками
праці.
Організовуючи
трудову діяльність, наші вихователі прагнуть забезпечити всебічний розвиток
дітей, допомагають їм упевнитися у своїх силах, формують життєво необхідні
вміння та навички, виховують відповідальність і самостійність. Посильна праця
активізує фізичні сили і розумову діяльність дітей, приносить їм радість, дає
змогу відчувати себе значущими і компетентними.
Тому ми
розробили порадник для батьків щодо трудового виховання дітей
- залучати
дитину до трудових справ сім'ї якомога раніше;
- за дитиною
старшого дошкільного віку закріпити постійні обов'язки, за виконання яких вона
має бути відповідальною;
- не допускати
відхилень від встановлених дорослим вимог, щоб не давати дитині приводу до
ухиляння від своїх обов'язків;
- не карати
дитину працею: праця має приносити радість та задоволення; учити дитину
працювати, прищеплюючи їй елементарні навички культури трудової діяльності —
раціональні прийоми праці, правильне використання знарядь праці, планування та
завершення трудового процесу;
- не давати
дитині непосильних доручень, але доручати роботу з достатнім навантаженням;
- не підганяти
дитину, чекати, поки вона закінчить роботу сама; завжди дякувати дитині за
допомогу чи старанно виконане доручення; не забувати хвалити дитину за ту
роботу, яка вимагала від неї особливих зусиль.
Комментариев нет:
Отправить комментарий