четверг, 28 февраля 2019 г.

«Ми працюємо на грядках»




Актуальність теми проекту: Проект спрямований на формування трудових умінь та навичок по догляду за городніми культурами,  уявлень про овочеві культури нашої  місцевості; про  умови їх вирощування;. Участь дітей у проекті «Працюємо на грядках" дозволить максимально збагатити  уявлення
дітей  про роботу сільських жителів на присадибних ділянках, про процеси вирощування городніх культур, їх корисні властивості; розвинути зв'язне мовлення, творчі здібності дітей, спільну пошукову діяльність

Мета: розвивати передумови для участі дитини в елементарній трудовій діяльності, здатність самостійно визначати та утримувати мету діяльності, формувати самостійність, працелюбність ; впроцесі праці усвідомлювати високу соціальну значущість практичної діяльності, прогнозувати майбутній результат,порівнювати свої очікування з реальними досягненнями.

Завдання:
-       Створювати умови для  колективної праці

-       Формувати уявлення про овочі, про різноманітність їх сортів, про сприятливі умови для їх росту та дозрівання.

-       Створювати умови для розвитку пошуково-дослідницької діяльності детей.

-       Вправляти дітей у користуванні знаряддями праці

-       Формувати інтерес до творів фольклорного жанру (прислів'я, приказки, загадки).

-       Зацікавити батьків у продуктивній діяльності з дітьми.

-        
Тривалість проекту: квітень - серпень.
Учасники проекту:

-       Діти старшої різновікової  підгрупи

-       Батьки

-       Вихователь Завадко Н.В.

Передбачувані  результати:
-       Формування умінь та навичок по догляду за городніми рослинами

     - Формування уявлень про те, як ростуть овочі, як потрібно доглядати за ними; про умови їх дозрівання та збору; про способи приготування з них різних страв і способи заготовки на зиму.

    - Підбір цікавого пізнавального матеріалу про зростання овочів

Перелік форм і методів реалізації проекту
·       Спостереження за працею дорослих на городі.
·       Заняття в ігровій формі.
·       Трудова діяльність на грядках.
·       Дидактичні та сюжетно - рольові ігри.
·       Розглядання ілюстрацій, картин.
·       Бесіди.
·       Читання художньої літератури.
·       Заучування загадок, прислів'їв і приказок.
·        
Робота вихователя
1. Бесіди з дітьми (виявлення рівня знань про рослини)
2. Складання плану роботи над проектом.
3. Збір матеріалу, необхідного для реалізації проекту.
4. Розробка конспектів занять та презентації з планованої теми.
5. Організація предметно - розвивального середовища по темі проекту.
6. Виготовлення дидактичних ігор і посібників

Етапи проектної діяльності

1. Підготовчий етап.

·       Збір та аналіз літератури по даній темі.
·       Визначення мети.
·       Планування діяльності, спрямованої на реалізацію проекту.
·       Проведення анкетування батьків з даної теми

2.Основний етап - практична діяльність.

·       Входження дітей в проблемну ігрову ситуацію (провідна роль вихователя).
·       Реалізація проекту через різні види діяльності.
·       Взаємодія з батьками, спрямована на знайомство з проектною діяльністю.

3. Заключний етап.

·       Презентація проекту
·       Проведення дозвілля.
·       Міні-виставка вирощеної продукції.

Зміст проекту.

Квітень






Заходи
Бесіди
«Що я знаю про здорове харчування?»
«Звідки беруться овочі?».
Малювання. «Що росте на городі?»
Дидактичні ігри
«Чарівний  мішечок», «Вгадай овоч за описом»
«Що за овоч?»
Дослідно-експериментальна діяльність
Розглянути насіння різних овочів, порівняти їх.Залити насіння невеликою кількістю води, спостерігати,яка його частина залишиться під водою, а яка спливе на поверхню. Висіяти і те і друге насіння в різні    різні ємкості для спостереження за кількістю сходів.
Читання художньої літератури
«Чипполіно» Д. Родарі, М. Носов «Городники».

Спостереження
За сходами і зростанням розсади.
Робота з батьками
Збір інформації: підбір ілюстрацій і художньої літератури,
  розглядання енциклопедій. Анкетування батьків
 «Дослідницька діяльність на присадибній ділянці».
Праця
Полив сходів. Пікірування розсади.




Травень
Заходи
Бесіди
«Праця сільських жителів на присадибних ділянках».
«Знаряддя праці. Безпечна робота в городі».
Малювання «Замальовка етапів росту рослин в альбомі
 Спостережень»
Дидактичні ігри
«Один - багато»,
«Підкажи слівце»
Дослідно-експериментальна діяльність
·       Будова рослин. Зростання розсади в тіні і на сонці.
Читання художньої літератури
 Н.Забіла «Ясоччина грядка»
Робота з батьками
Робота з батьками
Рекомендації щодо організації спільної роботи на городі. Спостереження за ростом овочевих культур у теплицях та у відкритому грунті.
Рекомендації щодо організації спільної роботи на городі. Спостереження за ростом овочевих культур у теплицях та у відкритому грунті.




Праця
Підготовка грунту. Полив, висаджування розсади капусти.
Червень
Заходи
Бесіди
«Яку шкоду розсаді можуть завдати комахи?»
«Як потрібно доглядати за овочевими культурами».
Малювання «Замальовка етапів росту рослин в альбомі спостережень.
 Зав'язування плодів».

Дидактичні ігри
«Дізнайся по запаху», «Скажи лагідно»,
Дослідно-експериментальна діяльність
Досвід з помідорами - «пасинкування» Встановлення зв'язку: рослини - земля, рослини - вода, рослини - людина.
Читання художньої літератури
М. Носов «Огірки», потішки про овочі
Спостереження
За появою плодів; за комахами-шкідниками
Робота з батьками
Рекомендації щодо організації спільної роботи на городі (  прополка спільно з дітьми)
Праця
Полив. Висадка розсади томатів і перцю, прополка бур'яну.
Липень
Заходи
Бесіди
«Навіщо підв'язують помідори?» «Побутові прилади для переробки овочів».
Ліплення «Наші овочі дозріли!»
Дидактичні ігри
«Овочі і фрукти», «Що зайве?», «Один - багато»
Дослідно-експериментальна діяльність
Дозрівання томатів на грядці і зірваних зелених плодів в приміщенні.
Читання художньої літератури
 О. Благинина «Приходьте на город», В.Волина «Наша нива», Т. Надежкіна «Огіркове насіннячко»
Спостереження
За станом листя огірків в ранковий і полуденний час, за дозріванням плодів.
Робота з батьками
Рекомендації щодо організації спільної роботи на городі (збір врожаю, прополка, переробка томатів) Консультації «Яка користь від овочів
Праця
Збір урожаю огірків, прополка після дощу.



Серпень
Заходи
Бесіди
«Літо в банці».
«Які страви складаються з овочів».
Аплікація. «Плоди нашої праці».

Дидактичні ігри
«Поясни слівце», «Який сік з...», «Великий - маленький»
Дослідно-експериментальна діяльність
Зважування плодів. Дегустація овочевих страв.
Читання художньої літератури
Р. Юдіна «Казка про те, як овочі воювали».
Спостереження
За зміною стану рослин.
Робота з батьками
Презентація етапів роботи за проектом. Організація міні - виставки вирощеної продукції. «Фоторепортаж з домашніх грядок».
Праця
Полив капусти, збір томатів і перцю, прибирання сухих рослин.

Комментариев нет:

Отправить комментарий