Актуальність теми проекту: Проект спрямований на формування трудових умінь та навичок по догляду за городніми
культурами, уявлень про овочеві культури нашої місцевості; про умови їх вирощування;. Участь
дітей у проекті «Працюємо на грядках" дозволить максимально збагатити уявлення
дітей про
роботу сільських жителів на присадибних ділянках, про процеси вирощування
городніх культур, їх корисні властивості; розвинути зв'язне мовлення, творчі
здібності дітей, спільну пошукову діяльність
Мета: розвивати передумови для участі дитини в елементарній трудовій діяльності,
здатність самостійно визначати та утримувати мету діяльності, формувати
самостійність, працелюбність ; впроцесі праці
усвідомлювати високу соціальну значущість практичної діяльності, прогнозувати
майбутній результат,порівнювати свої очікування з реальними досягненнями.
Завдання:
- Створювати умови для колективної праці
-
Формувати уявлення про овочі, про різноманітність
їх сортів, про сприятливі умови для їх росту та
дозрівання.
-
Створювати умови для розвитку пошуково-дослідницької діяльності детей.
-
Вправляти дітей у
користуванні знаряддями праці
-
Формувати інтерес до творів фольклорного жанру (прислів'я,
приказки, загадки).
-
Зацікавити батьків у продуктивній діяльності з дітьми.
-
Тривалість проекту: квітень - серпень.
Учасники проекту:
-
Діти старшої різновікової підгрупи
-
Батьки
-
Вихователь Завадко
Н.В.
Передбачувані результати:
-
Формування умінь та
навичок по догляду за городніми рослинами
- Формування уявлень
про те, як ростуть овочі, як потрібно доглядати за ними; про умови їх
дозрівання та збору; про способи приготування з них різних страв і способи
заготовки на зиму.
- Підбір цікавого
пізнавального матеріалу про зростання овочів
Перелік форм і методів реалізації проекту
·
Спостереження за працею дорослих на городі.
·
Заняття в ігровій формі.
·
Трудова діяльність на грядках.
·
Дидактичні та сюжетно - рольові ігри.
·
Розглядання ілюстрацій, картин.
·
Бесіди.
·
Читання художньої літератури.
·
Заучування загадок, прислів'їв і приказок.
·
Робота вихователя
1. Бесіди з дітьми (виявлення рівня знань про рослини)
2. Складання плану роботи над проектом.
3. Збір матеріалу, необхідного для реалізації проекту.
4. Розробка конспектів занять та презентації з планованої теми.
5. Організація предметно - розвивального середовища по темі проекту.
6. Виготовлення дидактичних ігор і посібників
Етапи проектної діяльності
1. Підготовчий етап.
·
Збір та аналіз літератури по даній темі.
·
Визначення мети.
·
Планування діяльності, спрямованої на реалізацію проекту.
·
Проведення анкетування батьків з даної теми
2.Основний етап -
практична діяльність.
·
Входження дітей в проблемну ігрову ситуацію (провідна роль вихователя).
·
Реалізація проекту через різні види діяльності.
·
Взаємодія з батьками, спрямована на знайомство з проектною діяльністю.
3. Заключний етап.
·
Презентація проекту
·
Проведення дозвілля.
·
Міні-виставка вирощеної продукції.
Зміст проекту.
Квітень
|
|
|||
Заходи
|
||||
Бесіди
|
«Що я знаю про здорове харчування?»
«Звідки беруться овочі?».
|
|||
Малювання. «Що росте на городі?»
|
||||
Дидактичні ігри
|
«Чарівний мішечок», «Вгадай овоч за описом»
«Що за овоч?»
|
|||
Дослідно-експериментальна діяльність
|
Розглянути насіння різних овочів, порівняти
їх.Залити насіння невеликою кількістю води, спостерігати,яка його частина
залишиться під водою, а яка спливе на поверхню. Висіяти і те і друге насіння
в різні різні ємкості для
спостереження за кількістю сходів.
|
|||
Читання художньої літератури
|
«Чипполіно» Д. Родарі, М. Носов «Городники».
|
|||
Спостереження
|
За сходами і зростанням розсади.
|
|||
Робота з батьками
|
Збір інформації: підбір ілюстрацій і художньої літератури,
розглядання енциклопедій. Анкетування
батьків
«Дослідницька діяльність на
присадибній ділянці».
|
|||
Праця
|
Полив сходів. Пікірування розсади.
|
|
||
Травень
|
||||
Заходи
|
||||
Бесіди
|
«Праця сільських жителів на присадибних ділянках».
«Знаряддя праці. Безпечна робота в городі».
|
|||
Малювання «Замальовка етапів росту рослин в альбомі
Спостережень»
|
||||
Дидактичні ігри
|
«Один - багато»,
«Підкажи слівце»
|
|||
Дослідно-експериментальна діяльність
|
· Будова рослин.
Зростання розсади в тіні і на сонці.
|
|||
Читання художньої літератури
|
Н.Забіла «Ясоччина грядка»
|
|||
Робота з батьками
Робота з батьками
|
Рекомендації щодо організації спільної роботи на городі. Спостереження за
ростом овочевих культур у теплицях та у відкритому грунті.
Рекомендації щодо організації спільної роботи на городі. Спостереження за
ростом овочевих культур у теплицях та у відкритому грунті.
|
|
||
Праця
|
Підготовка грунту. Полив, висаджування розсади капусти.
|
|||
Червень
|
||||
Заходи
|
||||
Бесіди
|
«Яку шкоду розсаді можуть завдати комахи?»
«Як потрібно доглядати за овочевими культурами».
|
|||
Малювання «Замальовка етапів росту рослин в альбомі спостережень.
Зав'язування плодів».
|
||||
Дидактичні ігри
|
«Дізнайся по запаху», «Скажи лагідно»,
|
|||
Дослідно-експериментальна діяльність
|
Досвід з помідорами - «пасинкування» Встановлення зв'язку: рослини -
земля, рослини - вода, рослини - людина.
|
|||
Читання художньої літератури
|
М. Носов «Огірки», потішки про овочі
|
|||
Спостереження
|
За появою плодів; за комахами-шкідниками
|
|||
Робота з батьками
|
Рекомендації щодо організації спільної роботи на городі ( прополка спільно з дітьми)
|
|||
Праця
|
Полив. Висадка розсади томатів і перцю, прополка бур'яну.
|
|||
Липень
|
||||
Заходи
|
||||
Бесіди
|
«Навіщо підв'язують помідори?» «Побутові прилади для переробки овочів».
|
|||
Ліплення «Наші овочі дозріли!»
|
||||
Дидактичні ігри
|
«Овочі і фрукти», «Що зайве?», «Один - багато»
|
|||
Дослідно-експериментальна діяльність
|
Дозрівання томатів на грядці і зірваних зелених плодів в приміщенні.
|
|||
Читання художньої літератури
|
О. Благинина «Приходьте на город», В.Волина «Наша нива», Т. Надежкіна «Огіркове насіннячко»
|
|||
Спостереження
|
За станом листя огірків в ранковий і
полуденний час, за дозріванням плодів.
|
|||
Робота з батьками
|
Рекомендації щодо організації спільної роботи на городі (збір врожаю,
прополка, переробка томатів) Консультації «Яка користь від овочів!»
|
|||
Праця
|
Збір урожаю огірків, прополка після дощу.
|
|
||
Серпень
|
||||
Заходи
|
||||
Бесіди
|
«Літо в банці».
«Які страви складаються з овочів».
|
|||
Аплікація. «Плоди нашої праці».
|
||||
Дидактичні ігри
|
«Поясни слівце», «Який сік з...», «Великий - маленький»
|
|||
Дослідно-експериментальна
діяльність
|
Зважування плодів. Дегустація овочевих
страв.
|
|||
Читання художньої літератури
|
Р. Юдіна «Казка про те, як овочі
воювали».
|
|||
Спостереження
|
За зміною стану рослин.
|
|||
Робота з батьками
|
Презентація етапів роботи за проектом.
Організація міні - виставки вирощеної продукції. «Фоторепортаж з домашніх
грядок».
|
|||
Праця
|
Полив капусти, збір томатів і перцю,
прибирання сухих рослин.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий