Мета:
· освітня:знайомити дітей з працею хліборобів дати уявлення про
послідовність процесів вирощування хліба, про те, що хліб – найцінніший продукт
харчування, що для його одержання потрібно докласти багато зусиль; ознайомити з
давніми традиціями українського народу; закріпити знання про продукти
харчування, які виготовляють з борошна; удосконалювати вміння дітей встановлювати
прості причинно-наслідкові зв’язки шляхом пошуково-дослідницької діяльності;
поповнити словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами;
· розвивальна: розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, мовленнєвий
апарат;
· виховна: повагу до людей,
які вирощують і виготовляють хліб,шанобливе ставлення до хліба, як основного
продукта харчування.
Проблема. В чому важливість хліборобської праці, Звідки до нас
приходить хліб? Чи потрібно його берегти?
Головна
мета проекту – знайомство з нелегкою
працею хліборобів, та етапами
виробництва хліба, з народними традиціями, виховувати шанобливе ставлення до
хліба, як основного продукта харчування та людей, які його вирощують.
Види діяльності
|
Зміст роботи
|
1
|
2
|
1-й день
Мотиваційний етап
|
|
Бесіда. Створення «колоска цілей»
|
Тема «Де беруть хліб і чи потрібно його берегти»
Завдання: викликати у дітей
бажання створити спільний проект, виявити рівень знань вихованців на початок
тематичного циклу за темами: «Де береться хліб», «Умови для росту зерна», «Продукти
харчування з борошна», «Сільськогосподарська техніка», «Народні традиції»,
«Як потрібно ставитися до хліба»; розвивати пізнавальний інтерес, прагнення
до активного пізнання природи, ініціативу при доборі знань до цього
тематичного циклу; викликати інтерес до вивчення цієї теми, бажання працювати
разом над проектом.
Матеріал: малюнок із зображенням
зернятка, предметні та сюжетні картинки.
Методи і прийоми:
бесіда, дидактичні ігри: «Ланцюжок часу», «Добре – погано», «Допоможемо
пекарям».
Обговорення трьох питань:
1.Що ми знаємо?
2.Що хочемо знати?
3.Звідки ми це дізнаємося?
|
Художньо-мовленнєва діяльність
|
Розповідання казки «Колосок»
Заучування прислів’я «Хліб
– усьому голова».
Завдання: розвивати пам’ять;
виховувати любов до народної творчості.
|
Художня праця
|
Виготовлення «колоска цілей»
Завдання: підвести дітей до
потреби записати пропозиції щодо реалізації проекту; удосконалювати вміння
приклеювати готові форми, створюючи композицію; закріпити вміння наклеювати.
Матеріал: картон, виразні
шаблони, клей, пензлі, серветки, предметні та сюжетні картинки.
|
Дослідницька діяльність
|
Дослід 1. З колосками жита та
пшениці.
Мета: розвивати у дітей
спостережливість; поглибити знання про види зерна та будову колоска.
Хід досліду: розглянути будову
колоска, вийняти з нього зернятка, з’ясувати, які вони на дотик, колір,
запах.
Дослід 2. З борошном.
Мета: поглибити знання про
борошно, його властивості.
Хід досліду: змолоти зерно і
розглянути борошно, яке воно на запах, дотик, охарактеризувати його
властивості.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактична гра «Знайди за описом колосок»
Завдання: розвивати пам’ять,
логічне мислення, увагу.
Рухлива гра «Збери колоски»
Завдання: удосконалювати вміння
дітей виконувати дії з заплющеними очима.
|
Індивідуальна робота
|
Закріпити знання дітей про вироби з борошна,
використовуючи предметні картинки
|
2-й день
Інформаційний етап
|
|
Спостереження
|
За машиною, яка привозить хліб до дитячого садка
Завдання: закріпити знання про
працю людей, які трудилися над виготовленням хліба.
За кроликом, що їсть хліб.
Завдання: з’ясувати, чи їдять
тварини хліб.
|
Заняття (інтегроване)
|
Тема «Його величність – хліб»
Завдання: формувати у дітей
систему знань, умінь і навичок, необхідних для реалізації спільного проекту;
вчити експериментувати з властивостями предметів, робити власні відкриття;
ознайомити з процесом вирощування та виготовлення хліба,
сільськогосподарськими машинами, які допомагають хліборобам; визначити, які природні умови потрібні для
хорошого росту зернових культур; ознайомити з народними традиціями і
звичаями; закріпити знання, які продукти харчування виготовляють з борошна;
формувати інтерес до праці дорослих; розвивати пам’ять, логічне мислення.
Матеріал: предметні та сюжетні
картинки, олівці, папір.
Словник: зернові культури,
хлібороб, тік.
ПЛАН-СХЕМА
·
Сюрпризний момент –
прихід снопа.
·
Дидактична гра «Що
зайве»
Із запропонованих предметних картинок діти
вибирають картинки із зображенням того, що шкодить росту пшениці.
·
Розповідь вихователя про
сільськогосподарську техніку.
·
Дидактична гра «Знайди
за описом».
·
Читання оповідання В.
Чухліба «На току» та бесіда за змістом.
·
Фізкультхвилинка.
·
Дидактична гра «Знайди
борошно на дотик»
·
Розповідь вихователя про
народні традиції. Читання прислів’їв про хліб.
·
Малювання продуктів
харчування, які виготовляють із борошна.
·
Підсумок заняття
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри:
«Ланцюжок часу»
Завдання: продовжувати учити
дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Діти викладають картинки в певній
послідовності – від вирощування до виготовлення хліба.
«Добре чи погано»
Завдання: удосконалювати знання
дітей про умови росту зернових культур.
«Продовж речення»
Завдання: закріпити знання дітей
про назви зернових культур; формувати вміння узгоджувати іменники з
прикметниками.
Рухливі ігри:
«Дістань колосок»
Завдання: удосконалювати вміння
дітей підстрибувати до певного предмета.
«Перенеси колосок»
Завдання: удосконалювати вміння
дітей виконувати рухи за сигналом; виховувати дружні стосунки.
Сюжетно-рольова гра «Сім’я»
(розігрування ситуації «Печемо пиріг до свята»)
Завдання: розширити знання дітей про
властивості борошна, які продукти харчування можна виготовити з нього.
|
Пізнавальна діяльність
|
Розгляд альбому «Хліб – наше багатство»
Завдання: поглибити знання про
те, як вирощують зернові культури.
|
Індивідуальна робота
|
Продовжити вчити дітей робити логічні
висновки, відповідаючи на запитання: «Чому гарні колоски?, «Чому смачний
хліб?»
|
Екологічна бесіда
|
«Хліб – багатство народу»
Завдання: ознайомити дітей з
народними традиціями про хліб.
|
Трудова діяльність
|
Годування кролика сухариками
Завдання: виховувати бережне
ставлення до хліба та любов до природи.
|
Робота з батьками
|
Запропонувати твори для читання дітям у
виховані бережного ставлення до хліба.
|
3-й день
Репродуктивний етап
|
|
Спостереження
|
За роботою кухарів, які випікають пиріжки.
Завдання: закріпити знання дітей
про властивості борошна; виховувати повагу до людей праці.
|
Заняття (інтегроване)
|
Тема «Щоб хліб, як сонце, сяяв на столі»
Завдання: закріпити знання дітей
про послідовність процесів вирощування хліба, про те, що хліб – найцінніший
продукт харчування, для його одержання потрібно докласти багато зусиль, про
деякі народні звичаї й традиції; учити узгоджувати іменники з прикметниками;
рахувати в межах п’яти; виховувати повагу до людей, які працюють над
виготовленням хліба, та дбайливе ставлення до нього.
Матеріал: предметні та сюжетні
картинки, колосок.
Словник: гербарій, коровай.
ПЛАН – СХЕМА
·
Сюрпризний момент:
лист-поідомлення про приїзд гостей.
·
За народною традицією
зустріч гостей хлібои-сіллю.
Запитання:
-
Звідки хліб приходить?
-
Як мають до нього
ставитись?
·
Читання твору Ш.
Амонашвілі «Хліб».
·
Збирання зерняток із
колоска.
·
За допомогою «підзорної
труби» на картинці знайти і описати одну умову, яка порібна для росту
пшениці.
·
Дидактична гра «Ланцюжок
часу».
·
Фізкультхвилинка.
·
Дидактична гра «Подаруй
хлібний вибір другу».
·
Прислів’я про хліб.
·
Дидактична гра «Порахуй,
скільки зерняток».
·
Творче завдання «Зробимо
хлібне поле».
·
Підсумок заняття.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри:
«Я знаю п’ять назв…»
Завдання: закріпити знання дітьми
назв сільськогосподарської техніки, виробів із борошна, назв зернових
культур, природних умов для росту зерна.
«Знайди такий самий»
Завдання: розвивати увагу,
логічне мислення при знаходженні однакових колосків.
«Допоможи хліборобу»
Завдання: закріпити знання дітей
про сільськогосподарську техніку, яку використовують для вирощування хліба.
Рухливі ігри:
«Знайди і принеси»
Завдання: розвивати уяву, уміння
швидко виконувати запропоновані рухи; виховувати дружні стосунки.
«Горобці»
Завдання: удосконалювати вміння
дітей виконувати рухи за сигналом.
Сюжетно-рольова гра «Сім’я»
(розігрування ситуації «У хлібному магазині»)
Завдання: виховувати культуру
поводження у магазині та бережне ставлення до хлібних виробів
|
Індивідуальна робота
|
Узагальнити знання дітей про умови росту
зернових культур. Продовжувати розвивати логічне мислення при складанні
«Ланцюжка часу».
|
Трудова діяльність
|
Висівання зерен пшениці
Завдання: формувати знання дітей
про умови росту зерен
|
Самостійна художня діяльність
|
Розфарбування шаблонів хлібних виробів.
Завдання: розвивати фантазію;
виховувати акуратність у роботі.
|
Пізнавальна діяльність
|
Читання і обговорення казки «Коровай»
Завдання: виховувати у дітей
працьовитість, уміння робити логічні висновки при обговоренні поведінки
хлопчика.
|
Робота з батьками
|
Виготовити разом із дітьми невеликий
гостинець з борошна для друга.
Завдання: виховувати бережне ставлення до
хлібних виробів та повагу до праці людей.
|
4-й день
Творчий етап
|
|
Заняття (ліплення)
|
Тема «Пиріг для гостей»
Завдання: удосконалювати вміння
дітей ліпити запропоновані фігури з тіста; закріпити вміння самостійно
визначити прийоми ліплення; підтримувати у дітей оригінальність виконання
завдань, нестандартного розв’язання проблеми; розвивати відчуття форми,
дрібну моторику рук; виховувати акуратність у роботі, колективізм; викликати
позитивні емоції від очікуваного результату.
Матеріал: тісто, підставки,
стеки, предметні картинки.
ПЛАН – СХЕМА
·
Сюрпризний момент: день
народження ляльки Оксанки.
·
Пропозиція: зліпимо
пиріг для гостей.
·
Вибір роботи парами.
·
Закріплення знайомих
прийомів ліплення.
·
Пальчикова гімнастика.
·
Робота дітей,
індивідуальна допомога при ліпленні візерунка.
·
Ігрова ситуація:
чаювання для ляльок.
|
Спостереження
|
За рослинами в куточку природи
Що спільного із зерновими культурами?
Завдання: розвивати
спостережливість, логічне мислення.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри:
«Збери бублики»
Завдання: удосконалювати вміння
дітей збирати бублички за величиною у зростаючому порядку.
«Впізнай за описом»
Завдання: учити дітей знаходити
за описом сільськогосподарську техніку та предмети харчування.
«Чого не стало»
Завдання: закріпити знання дітей
про хлібні продукти харчування.
Рухливі ігри:
«Збери колоски»
Завдання: вправляти дітей у бігу
врозтіч та орієнтуванні у просторі.
«Копиця»
Завдання: ознайомити дітей з
українськими народними іграми; удосконалювати вміння виконувати рухи
відповідно до слів гри.
«Бджілки та колосочки»
Завдання: розвивати спритність,
увагу; виховувати дружні стосунки.
Сюжетно-рольова гра «Сім’я»
(розігрування ситуації «Вирощування хліба»).
Завдання: закріпити знання дітей
про працю хліборобів; виховувати дружні стосунки
|
Бесіда
|
«Чим пахне хліб»
Завдання: розвивати у дітей
фантазію
|
Пошуково-дослідницька діяльність
|
Розглянути пророщену пшеницю
Визначити у якій посудині пшениці були
надані умови для хорошого росту, а у якій чогось бракувало. Визначити, чого.
Висновок: для росту пшениці потрібні земля,
тепло, вода і хороший догляд.
|
Робота з батьками
|
Бесіда про шляхи розвитку у дітей
спостережливості
|
5-й день
Узагальнювальний етап
|
|
Спостереження
|
За властивостями землі взимку
Завдання: закріпити знання про
зимові ознаки; розвивати спостережливість та логічне мислення.
|
Заняття (інтегроване)
|
Тема «Буде хліб-буде і пісня»
Завдання: узагальнити й
систематизувати знання дітей про хліб як головний продукт харчування, про
хліборобську працю; закріпити знання про деякі звичаї та традиції
українського народу; розвивати логічне мислення, вміння встановлювати
причинно-наслідкові зв’язки шляхом пошуково-дослідницької діяльності;
виховувати повагу до людей, які вирощують хліб та бережне ставлення до нього.
Матеріал: предметні та сюжетні
картинки, посуд із пророщеною пшеницею, тісто.
Словник: зернові культури,
хлібороби, природні умови.
ПЛАН-СХЕМА
·
Сюрпризний момент: кошик
від зайчика.
·
Читання вірша В. Заєць
«Колосок».
·
Розгляд пшеничного
колоска та борошна, визначення властивостей зерна і борошна.
·
Викладення предметних
картинок із зображенням природних умов для росту рослин.
·
Розгляд пророщеної
пшениці, визначення умов її росту.
·
Психогімнастика.
·
Колективне складання із
предметних картинок зображення поля із сільськогосподарською технікою.
·
Дидактична гра «Чарівний
рушничок».
Діти викладають на рушник предметні картинки на яких
зображені вироби з борошна.
·
Розповідь про народну
традицію випікання хліба.
·
Пальчикова гімнастика.
·
Випікання святкового
короваю.
·
Читання вірша М.
Познанської «Чим пахне коровай».
·
Прислів’я про хліб.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри:
«Склади ціле»
Завдання: удосконалювати вміння
дітей із частин складати ціле, розвивати увагу.
«Що розповів колосок»
Завдання: удосконалювати вміння
дітей складати розповіді за допомогою малюнків.
Рухливі ігри:
«Коровай»
Завдання: закріпити вміння дітей
ходити по колу та узгоджувати рухи зі словами.
«Хто швидше»
Завдання: удосконалювати вміння
дітей підлізати під перешкоди.
|
Індивідуальна робота
|
Удосконалювати знання дітей про народні
традиції.
|
6-й день
Рефлексійно-оцінювальний етап
|
|
Заняття (мовленнєве спілкування, рідна
природа, народознавство)
|
Тема «Подорож у зворотному часі»
Завдання: спонукати дітей згадати
всі етапи проекту, відзначити, що нового вони дізналися за цей час;
продовжити формувати навички діалогічного та монологічного мовлення, вміння
вести бесіди; активізувати словник дітей іменниками, дієсловами,
прикметниками; розвивати вміння дітей оцінювати самих себе і свою діяльність;
виявляти спільні успіхи й невдачі, помічати і радіти з того, що вдалося
товаришеві; виховувати бережне ставлення до хліба та дружні стосунки у
колективі.
Матеріал: вироби з борошна,
малюнки, робота з аплікацією.
ПЛАН-СХЕМА
·
Сюрпризний момент: поява
«Машини часу».
Згадати:
§ з чого все почалося;
§ що було заплановано;
§ який придумали «колосок цілей»;
§ які ставили завдання;
§ що нового дізналися;
§ що найбільше сподобалося;
§ про що хотіли б дізнатися у майбутньому.
|
Ігрова діяльність
|
Пригадати з дітьми, які нові ігри вивчили,
які найбільше сподобалися. Запропонувати дітям пограти в ігри за їхнім
вибором.
|
Індивідуальна робота
|
Закріпити знання дітей про бережне ставлення
до хліба.
|
Робота з батьками
|
Запропонувати разом із дітьми підготувати
малюнок до виставки «Його величність – годувальник хліб»
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий