пятница, 8 февраля 2019 г.

«Хвала рукам, що пахнуть хлібом »





Мета:
·      освітня:знайомити дітей з працею хліборобів дати уявлення про послідовність процесів вирощування хліба, про те, що хліб – найцінніший продукт харчування, що для його одержання потрібно докласти багато зусиль; ознайомити з давніми традиціями українського народу; закріпити знання про продукти харчування, які виготовляють з борошна; удосконалювати вміння дітей встановлювати прості причинно-наслідкові зв’язки шляхом пошуково-дослідницької діяльності; поповнити словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами;
·      розвивальна: розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, мовленнєвий апарат;
·      виховна:  повагу до людей, які вирощують і виготовляють хліб,шанобливе ставлення до хліба, як основного продукта харчування.
Проблема. В чому важливість хліборобської праці, Звідки до нас приходить хліб? Чи потрібно його берегти?

Головна мета проекту – знайомство з нелегкою працею  хліборобів, та етапами виробництва хліба, з народними традиціями, виховувати шанобливе ставлення до хліба, як основного продукта харчування та людей, які його вирощують.
         



Види діяльності
Зміст роботи
1
2
1-й день
Мотиваційний етап
Бесіда. Створення «колоска цілей»
Тема «Де беруть хліб і чи потрібно його берегти»
Завдання: викликати у дітей бажання створити спільний проект, виявити рівень знань вихованців на початок тематичного циклу за темами: «Де береться хліб», «Умови для росту зерна», «Продукти харчування з борошна», «Сільськогосподарська техніка», «Народні традиції», «Як потрібно ставитися до хліба»; розвивати пізнавальний інтерес, прагнення до активного пізнання природи, ініціативу при доборі знань до цього тематичного циклу; викликати інтерес до вивчення цієї теми, бажання працювати разом над проектом.
Матеріал: малюнок із зображенням зернятка, предметні та сюжетні картинки.
Методи і прийоми: бесіда, дидактичні ігри: «Ланцюжок часу», «Добре – погано», «Допоможемо пекарям».
Обговорення трьох питань:
1.Що ми знаємо?
2.Що хочемо знати?
3.Звідки ми це дізнаємося?
Художньо-мовленнєва діяльність
Розповідання казки «Колосок»
Заучування прислів’я «Хліб – усьому голова».
Завдання: розвивати пам’ять; виховувати любов до народної творчості.
Художня праця
Виготовлення «колоска цілей»
Завдання: підвести дітей до потреби записати пропозиції щодо реалізації проекту; удосконалювати вміння приклеювати готові форми, створюючи композицію; закріпити вміння наклеювати.
Матеріал: картон, виразні шаблони, клей, пензлі, серветки, предметні та сюжетні картинки.
Дослідницька діяльність
Дослід 1. З колосками жита та пшениці.
Мета: розвивати у дітей спостережливість; поглибити знання про види зерна та будову колоска.
Хід досліду: розглянути будову колоска, вийняти з нього зернятка, з’ясувати, які вони на дотик, колір, запах.
Дослід 2. З борошном.
Мета: поглибити знання про борошно, його властивості.
Хід досліду: змолоти зерно і розглянути борошно, яке воно на запах, дотик, охарактеризувати його властивості.
Ігрова діяльність
Дидактична гра «Знайди за описом колосок»
Завдання: розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу.
Рухлива гра «Збери колоски»
Завдання: удосконалювати вміння дітей виконувати дії з заплющеними очима.
Індивідуальна робота
Закріпити знання дітей про вироби з борошна, використовуючи предметні картинки

2-й день
Інформаційний етап
Спостереження
За машиною, яка привозить хліб до дитячого садка
Завдання: закріпити знання про працю людей, які трудилися над виготовленням хліба.
За кроликом, що їсть хліб.
Завдання: з’ясувати, чи їдять тварини хліб.
Заняття (інтегроване)
Тема «Його величність – хліб»
Завдання: формувати у дітей систему знань, умінь і навичок, необхідних для реалізації спільного проекту; вчити експериментувати з властивостями предметів, робити власні відкриття; ознайомити з процесом вирощування та виготовлення хліба, сільськогосподарськими машинами, які допомагають хліборобам;  визначити, які природні умови потрібні для хорошого росту зернових культур; ознайомити з народними традиціями і звичаями; закріпити знання, які продукти харчування виготовляють з борошна; формувати інтерес до праці дорослих; розвивати пам’ять, логічне мислення.
Матеріал: предметні та сюжетні картинки, олівці, папір.
Словник: зернові культури, хлібороб, тік.
ПЛАН-СХЕМА
·      Сюрпризний момент – прихід снопа.
·      Дидактична гра «Що зайве»
Із запропонованих предметних картинок діти вибирають картинки із зображенням того, що шкодить росту пшениці.
·      Розповідь вихователя про сільськогосподарську техніку.
·      Дидактична гра «Знайди за описом».
·      Читання оповідання В. Чухліба «На току» та бесіда за змістом.
·      Фізкультхвилинка.
·      Дидактична гра «Знайди борошно на дотик»
·      Розповідь вихователя про народні традиції. Читання прислів’їв про хліб.
·      Малювання продуктів харчування, які виготовляють із борошна.
·      Підсумок заняття
Ігрова діяльність
Дидактичні ігри:
«Ланцюжок часу»
Завдання: продовжувати учити дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Діти викладають картинки в певній послідовності – від вирощування до виготовлення хліба.
«Добре чи погано»
Завдання: удосконалювати знання дітей про умови росту зернових культур.
«Продовж речення»
Завдання: закріпити знання дітей про назви зернових культур; формувати вміння узгоджувати іменники з прикметниками.
Рухливі ігри:
«Дістань колосок»
Завдання: удосконалювати вміння дітей підстрибувати до певного предмета.
«Перенеси колосок»
Завдання: удосконалювати вміння дітей виконувати рухи за сигналом; виховувати дружні стосунки.
Сюжетно-рольова гра «Сім’я» (розігрування ситуації «Печемо пиріг до свята»)
Завдання: розширити знання дітей про властивості борошна, які продукти харчування можна виготовити з нього.
Пізнавальна діяльність
Розгляд альбому «Хліб – наше багатство»
Завдання: поглибити знання про те, як вирощують зернові культури.
Індивідуальна робота
Продовжити вчити дітей робити логічні висновки, відповідаючи на запитання: «Чому гарні колоски?, «Чому смачний хліб?»
Екологічна бесіда
«Хліб – багатство народу»
Завдання: ознайомити дітей з народними традиціями про хліб.
Трудова діяльність
Годування кролика сухариками
Завдання: виховувати бережне ставлення до хліба та любов до природи.
Робота з батьками
Запропонувати твори для читання дітям у виховані бережного ставлення до хліба.








3-й день
Репродуктивний етап
Спостереження
За роботою кухарів, які випікають пиріжки.
Завдання: закріпити знання дітей про властивості борошна; виховувати повагу до людей праці.

Заняття (інтегроване)
Тема «Щоб хліб, як сонце, сяяв на столі»
Завдання: закріпити знання дітей про послідовність процесів вирощування хліба, про те, що хліб – найцінніший продукт харчування, для його одержання потрібно докласти багато зусиль, про деякі народні звичаї й традиції; учити узгоджувати іменники з прикметниками; рахувати в межах п’яти; виховувати повагу до людей, які працюють над виготовленням хліба, та дбайливе ставлення до нього.
Матеріал: предметні та сюжетні картинки, колосок.
Словник: гербарій, коровай.
ПЛАН – СХЕМА
·      Сюрпризний момент: лист-поідомлення про приїзд гостей.
·      За народною традицією зустріч гостей хлібои-сіллю.
Запитання:
-       Звідки хліб приходить?
-       Як мають до нього ставитись?
·      Читання твору Ш. Амонашвілі «Хліб».
·      Збирання зерняток із колоска.
·      За допомогою «підзорної труби» на картинці знайти і описати одну умову, яка порібна для росту пшениці.
·      Дидактична гра «Ланцюжок часу».
·      Фізкультхвилинка.
·      Дидактична гра «Подаруй хлібний вибір другу».
·      Прислів’я про хліб.
·      Дидактична гра «Порахуй, скільки зерняток».
·      Творче завдання «Зробимо хлібне поле».
·      Підсумок заняття.
Ігрова діяльність
Дидактичні ігри:
«Я знаю п’ять назв…»
Завдання: закріпити знання дітьми назв сільськогосподарської техніки, виробів із борошна, назв зернових культур, природних умов для росту зерна.
«Знайди такий самий»
Завдання: розвивати увагу, логічне мислення при знаходженні однакових колосків.
«Допоможи хліборобу»
Завдання: закріпити знання дітей про сільськогосподарську техніку, яку використовують для вирощування хліба.
Рухливі ігри:
«Знайди і принеси»
Завдання: розвивати уяву, уміння швидко виконувати запропоновані рухи; виховувати дружні стосунки.
«Горобці»
Завдання: удосконалювати вміння дітей виконувати рухи за сигналом.
Сюжетно-рольова гра «Сім’я» (розігрування ситуації «У хлібному магазині»)
Завдання: виховувати культуру поводження у магазині та бережне ставлення до хлібних виробів
Індивідуальна робота
Узагальнити знання дітей про умови росту зернових культур. Продовжувати розвивати логічне мислення при складанні «Ланцюжка часу».
Трудова діяльність
Висівання зерен пшениці
Завдання: формувати знання дітей про умови росту зерен
Самостійна художня діяльність
Розфарбування шаблонів хлібних виробів.
Завдання: розвивати фантазію; виховувати акуратність у роботі.
Пізнавальна діяльність
Читання і обговорення казки «Коровай»
Завдання: виховувати у дітей працьовитість, уміння робити логічні висновки при обговоренні поведінки хлопчика.
Робота з батьками
Виготовити разом із дітьми невеликий гостинець з борошна для друга.
Завдання: виховувати бережне ставлення до хлібних виробів та повагу до праці людей.

4-й день
Творчий етап
Заняття (ліплення)
Тема «Пиріг для гостей»
Завдання: удосконалювати вміння дітей ліпити запропоновані фігури з тіста; закріпити вміння самостійно визначити прийоми ліплення; підтримувати у дітей оригінальність виконання завдань, нестандартного розв’язання проблеми; розвивати відчуття форми, дрібну моторику рук; виховувати акуратність у роботі, колективізм; викликати позитивні емоції від очікуваного результату.
Матеріал: тісто, підставки, стеки, предметні картинки.
ПЛАН – СХЕМА
·      Сюрпризний момент: день народження ляльки Оксанки.
·      Пропозиція: зліпимо пиріг для гостей.
·      Вибір роботи парами.
·      Закріплення знайомих прийомів ліплення.
·      Пальчикова гімнастика.
·      Робота дітей, індивідуальна допомога при ліпленні візерунка.
·      Ігрова ситуація: чаювання для ляльок.
Спостереження
За рослинами в куточку природи
Що спільного із зерновими культурами?
Завдання: розвивати спостережливість, логічне мислення.
Ігрова діяльність
Дидактичні ігри:
«Збери бублики»
Завдання: удосконалювати вміння дітей збирати бублички за величиною у зростаючому порядку.
«Впізнай за описом»
Завдання: учити дітей знаходити за описом сільськогосподарську техніку та предмети харчування.
«Чого не стало»
Завдання: закріпити знання дітей про хлібні продукти харчування.

Рухливі ігри:
«Збери колоски»
Завдання: вправляти дітей у бігу врозтіч та орієнтуванні у просторі.
«Копиця»
Завдання: ознайомити дітей з українськими народними іграми; удосконалювати вміння виконувати рухи відповідно до слів гри.
«Бджілки та колосочки»
Завдання: розвивати спритність, увагу; виховувати дружні стосунки.
Сюжетно-рольова гра «Сім’я» (розігрування ситуації «Вирощування хліба»).
Завдання: закріпити знання дітей про працю хліборобів; виховувати дружні стосунки
Бесіда
«Чим пахне хліб»
Завдання: розвивати у дітей фантазію
Пошуково-дослідницька діяльність
Розглянути пророщену пшеницю
Визначити у якій посудині пшениці були надані умови для хорошого росту, а у якій чогось бракувало. Визначити, чого.
Висновок: для росту пшениці потрібні земля, тепло, вода і хороший догляд.
Робота з батьками
Бесіда про шляхи розвитку у дітей спостережливості

5-й день
Узагальнювальний етап
Спостереження
За властивостями землі взимку
Завдання: закріпити знання про зимові ознаки; розвивати спостережливість та логічне мислення.
Заняття (інтегроване)
Тема «Буде хліб-буде і пісня»
Завдання: узагальнити й систематизувати знання дітей про хліб як головний продукт харчування, про хліборобську працю; закріпити знання про деякі звичаї та традиції українського народу; розвивати логічне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки шляхом пошуково-дослідницької діяльності; виховувати повагу до людей, які вирощують хліб та бережне ставлення до нього.
Матеріал: предметні та сюжетні картинки, посуд із пророщеною пшеницею, тісто.
Словник: зернові культури, хлібороби, природні умови.
ПЛАН-СХЕМА
·      Сюрпризний момент: кошик від зайчика.
·      Читання вірша В. Заєць «Колосок».
·      Розгляд пшеничного колоска та борошна, визначення властивостей зерна і борошна.
·      Викладення предметних картинок із зображенням природних умов для росту рослин.
·      Розгляд пророщеної пшениці, визначення умов її росту.
·      Психогімнастика.
·      Колективне складання із предметних картинок зображення поля із сільськогосподарською технікою.
·      Дидактична гра «Чарівний рушничок».
Діти викладають на рушник предметні картинки на яких зображені вироби з борошна.
·      Розповідь про народну традицію випікання хліба.
·      Пальчикова гімнастика.
·      Випікання святкового короваю.
·      Читання вірша М. Познанської «Чим пахне коровай».
·      Прислів’я про хліб.
Ігрова діяльність
Дидактичні ігри:
«Склади ціле»
Завдання: удосконалювати вміння дітей із частин складати ціле, розвивати увагу.
«Що розповів колосок»
Завдання: удосконалювати вміння дітей складати розповіді за допомогою малюнків.
Рухливі ігри:
«Коровай»
Завдання: закріпити вміння дітей ходити по колу та узгоджувати рухи зі словами.
«Хто швидше»
Завдання: удосконалювати вміння дітей підлізати під перешкоди.
Індивідуальна робота
Удосконалювати знання дітей про народні традиції.

6-й день
Рефлексійно-оцінювальний етап
Заняття (мовленнєве спілкування, рідна природа, народознавство)
Тема «Подорож у зворотному часі»
Завдання: спонукати дітей згадати всі етапи проекту, відзначити, що нового вони дізналися за цей час; продовжити формувати навички діалогічного та монологічного мовлення, вміння вести бесіди; активізувати словник дітей іменниками, дієсловами, прикметниками; розвивати вміння дітей оцінювати самих себе і свою діяльність; виявляти спільні успіхи й невдачі, помічати і радіти з того, що вдалося товаришеві; виховувати бережне ставлення до хліба та дружні стосунки у колективі.
Матеріал: вироби з борошна, малюнки, робота з аплікацією.
ПЛАН-СХЕМА
·      Сюрпризний момент: поява «Машини часу».
Згадати:
§  з чого все почалося;
§  що було заплановано;
§  який придумали «колосок цілей»;
§  які ставили завдання;
§  що нового дізналися;
§  що найбільше сподобалося;
§  про що хотіли б дізнатися у майбутньому.
Ігрова діяльність
Пригадати з дітьми, які нові ігри вивчили, які найбільше сподобалися. Запропонувати дітям пограти в ігри за їхнім вибором.
Індивідуальна робота
Закріпити знання дітей про бережне ставлення до хліба.
Робота з батьками
Запропонувати разом із дітьми підготувати малюнок до виставки «Його величність – годувальник хліб»


Комментариев нет:

Отправить комментарий